Blog firmowy służy do dzielenia się wiedzą i wskazówkami z odbiorcami. Dzięki wartościowym, przydatnym tekstom budujesz ekspercki wizerunek swojej marki, zwiększasz liczbę wejść na stronę oraz wspierasz osiągnięcie celów sprzedażowych.

Każdego dnia wyszukiwarka Google przetwarza 8,5 miliarda zapytań. Część z nich jest zadawana przez Twoich potencjalnych klientów i dotyczy produktów lub usług, które oferujesz. Szkoda nie skorzystać z możliwości przyciągnięcia ich na stronę internetową, prawda?

Właśnie dlatego potrzebujesz skutecznych treści blogowych.

A ja chętnie pomogę Ci w ich stworzeniu.

Prowadzenie bloga firmowego – jak to wygląda?

Krok 1. Analiza

W pierwszej kolejności analizuję potrzeby odbiorców, potencjał fraz kluczowych i cele, które chcesz osiągnąć. Na tej podstawie tworzę listę tematów do akceptu. Skupiam się na tym, by moje propozycje:

  • dawały realną wartość Twoim potencjalnym i obecnym klientom,
  • były interesujące i przydatne,
  • wspierały pozycjonowanie strony w wyszukiwarce,
  • odpowiadały na Twoje potrzeby biznesowe,
  • zwiększały ruch organiczny w witrynie.

Krok 2. Content plan

Na podstawie zaakceptowanych tematów tworzę content plan. Otrzymujesz nie tylko harmonogram treści, lecz także opis tego, co chcę zawrzeć w artykule. Stawiam na różnorodność typów treści:

  • evergreen content, czyli artykuły, których tematyka jest zawsze aktualna – generują stabilny ruch na stronie przez cały rok,
  • content sezonowy, czyli treści dopasowane tematycznie do trendów i wyszukiwań sezonowych – generują zwiększony ruch na stronie w określonym czasie.

Krok 3. Artykuły

Po ustaleniu i zaakceptowaniu tematów przychodzi czas na stworzenie treści. Dbam o to, by każdy artykuł był:

  • merytoryczny – uzasadniam tezy przykładami, badaniami i danymi,
  • przystępny – piszę prostym językiem, dostosowuję treść do grupy odbiorców,
  • odpowiednio zaprojektowany – tworzę przejrzystą strukturę tekstu,
  • poprawny językowo.

Pakiet MINIMUM


  • 2 artykuły miesięcznie
  • łącznie 10 tys. znaków ze spacjami (średnio 5 tys. zzs na artykuł)
  • optymalizacja SEO
  • analiza fraz kluczowych
  • opis meta
  • linkowanie wewnętrzne
  • 2 posty na social media

~ 900 zł netto

Pakiet MEDIUM


  • 4 artykuły miesięcznie
  • łącznie 20 tys. znaków ze spacjami (średnio 5 tys. zzs na artykuł)
  • optymalizacja SEO
  • analiza fraz kluczowych
  • opis meta
  • linkowanie wewnętrzne
  • 4 posty na social media

~ 1600 zł netto

Pakiet MAKSIMUM


  • 6 artykułów miesięcznie
  • łącznie 30 tys. znaków ze spacjami (średnio 5 tys. zzs na artykuł)
  • optymalizacja SEO
  • analiza fraz kluczowych
  • opis meta
  • linkowanie wewnętrzne
  • 6 postów na social media

~ 2100 zł netto

Twój pakiet


  • liczba artykułów i postów na social media dostosowana do potrzeb
  • długość artykułów dostosowana do potrzeb
  • optymalizacja SEO
  • analiza fraz kluczowych
  • opis meta
  • linkowanie wewnętrzne

wycena indywidualna

Czy warto prowadzić blog firmowy?

Jakie cele osiągniesz?

Blog firmowy jest jednym z elementów pierwszego etapu lejka sprzedażowego. Oznacza to, że pozwala przede wszystkim na budowanie świadomości marki wśród jej potencjalnych odbiorców. Regularna publikacja artykułów przekłada się na większą sprzedaż produktów i usług.

Główne korzyści, które da Ci blog firmowy:

  • budowanie eksperckiego wizerunku marki,
  • poprawa widoczności strony w wyszukiwarce,
  • pozycjonowanie strony na kluczowe dla Twojego biznesu frazy,
  • zwiększenie ruchu organicznego na stronie,
  • dotarcie do nowych klientów i budowanie świadomości marki,
  • pozyskanie leadów sprzedażowych,
  • kształtowanie przewagi konkurencyjnej.

Szczegółowe omówienie zalet poparte przykładami i analizą danych znajdziesz w moim artykule: 10 korzyści, które daje blog firmowy.

Jak to wygląda w praktyce?

Twoi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę zapytania związane z branżą, w której działasz. Część szuka informacji o produktach lub usługach, inni chcą się czegoś dowiedzieć, jeszcze inni poszukują rozwiązania jakiegoś problemu.

Każdy artykuł blogowy to szansa na to, że użytkownicy wpisujący w wyszukiwarce różne frazy trafią na Twoją stronę. Ta szansa trwa bardzo długo – raz opublikowany tekst będzie generował ruch co najmniej przez kilka kolejnych lat. To duża przewaga w porównaniu do postów w social mediach, które budzą zainteresowanie odbiorców zwykle przez dzień lub dwa.

Przykład? Spójrz na poniższe zestawienie – prezentuje ono wyniki wygenerowane przez 5 najczęściej odwiedzanych artykułów na moim blogu w ostatnim kwartale 2023 roku. Wszystkie teksty opublikowałem na blogu co najmniej rok wcześniej. W ciągu trzech miesięcy kilka „starych” artykułów dało niemal 2 tys. kliknięć z wyszukiwarki. Za ten sam efekt w Facebook Ads musiałbym zapłacić jednorazowo minimum 1800-2000 zł.

Kontakt

Wypełnij formularz zgłoszeniowy, aby dowiedzieć się więcej!

Podanie danych jest dobrowolne, ale wymagane do przetworzenia zapytania. Mam świadomość, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Daniel Opałka Treść.