Blog firmowy służy do dzielenia się wiedzą i wskazówkami z odbiorcami. Dzięki wartościowym, przydatnym tekstom budujesz ekspercki wizerunek swojej marki, zwiększasz liczbę wejść na stronę oraz wspierasz osiągnięcie celów sprzedażowych.
Każdego dnia wyszukiwarka Google przetwarza 8,5 miliarda zapytań. Część z nich jest zadawana przez Twoich potencjalnych klientów i dotyczy produktów lub usług, które oferujesz. Szkoda nie skorzystać z możliwości przyciągnięcia ich na stronę internetową, prawda?
Właśnie dlatego potrzebujesz skutecznych treści blogowych.
A ja chętnie pomogę Ci w ich stworzeniu.
Prowadzenie bloga firmowego – jak to wygląda?
Krok 1. Analiza
W pierwszej kolejności analizuję potrzeby odbiorców, potencjał fraz kluczowych i cele, które chcesz osiągnąć. Na tej podstawie tworzę listę tematów do akceptu. Skupiam się na tym, by moje propozycje:
- dawały realną wartość Twoim potencjalnym i obecnym klientom,
- były interesujące i przydatne,
- wspierały pozycjonowanie strony w wyszukiwarce,
- odpowiadały na Twoje potrzeby biznesowe,
- zwiększały ruch organiczny w witrynie.
Krok 2. Content plan
Na podstawie zaakceptowanych tematów tworzę content plan. Otrzymujesz nie tylko harmonogram treści, lecz także opis tego, co chcę zawrzeć w artykule. Stawiam na różnorodność typów treści:
- evergreen content, czyli artykuły, których tematyka jest zawsze aktualna – generują stabilny ruch na stronie przez cały rok,
- content sezonowy, czyli treści dopasowane tematycznie do trendów i wyszukiwań sezonowych – generują zwiększony ruch na stronie w określonym czasie.
Krok 3. Artykuły
Po ustaleniu i zaakceptowaniu tematów przychodzi czas na stworzenie treści. Dbam o to, by każdy artykuł był:
- merytoryczny – uzasadniam tezy przykładami, badaniami i danymi,
- przystępny – piszę prostym językiem, dostosowuję treść do grupy odbiorców,
- odpowiednio zaprojektowany – tworzę przejrzystą strukturę tekstu,
- poprawny językowo.
Pakiety artykułów na blog firmowy
Pakiet MINIMUM
- 2 artykuły miesięcznie
- łącznie 10 tys. znaków ze spacjami (średnio 5 tys. zzs na artykuł)
- optymalizacja SEO
- analiza fraz kluczowych
- opis meta
- linkowanie wewnętrzne
- 2 posty na social media
~ 900 zł netto
Pakiet MEDIUM
- 4 artykuły miesięcznie
- łącznie 20 tys. znaków ze spacjami (średnio 5 tys. zzs na artykuł)
- optymalizacja SEO
- analiza fraz kluczowych
- opis meta
- linkowanie wewnętrzne
- 4 posty na social media
~ 1600 zł netto
Pakiet MAKSIMUM
- 6 artykułów miesięcznie
- łącznie 30 tys. znaków ze spacjami (średnio 5 tys. zzs na artykuł)
- optymalizacja SEO
- analiza fraz kluczowych
- opis meta
- linkowanie wewnętrzne
- 6 postów na social media
~ 2100 zł netto
Twój pakiet
- liczba artykułów i postów na social media dostosowana do potrzeb
- długość artykułów dostosowana do potrzeb
- optymalizacja SEO
- analiza fraz kluczowych
- opis meta
- linkowanie wewnętrzne
wycena indywidualna
Czy warto prowadzić blog firmowy?
Jakie cele osiągniesz?
Blog firmowy jest jednym z elementów pierwszego etapu lejka sprzedażowego. Oznacza to, że pozwala przede wszystkim na budowanie świadomości marki wśród jej potencjalnych odbiorców. Regularna publikacja artykułów przekłada się na większą sprzedaż produktów i usług.
Główne korzyści, które da Ci blog firmowy:
- budowanie eksperckiego wizerunku marki,
- poprawa widoczności strony w wyszukiwarce,
- pozycjonowanie strony na kluczowe dla Twojego biznesu frazy,
- zwiększenie ruchu organicznego na stronie,
- dotarcie do nowych klientów i budowanie świadomości marki,
- pozyskanie leadów sprzedażowych,
- kształtowanie przewagi konkurencyjnej.
Szczegółowe omówienie zalet poparte przykładami i analizą danych znajdziesz w moim artykule: 10 korzyści, które daje blog firmowy.
Jak to wygląda w praktyce?
Twoi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę zapytania związane z branżą, w której działasz. Część szuka informacji o produktach lub usługach, inni chcą się czegoś dowiedzieć, jeszcze inni poszukują rozwiązania jakiegoś problemu.
Każdy artykuł blogowy to szansa na to, że użytkownicy wpisujący w wyszukiwarce różne frazy trafią na Twoją stronę. Ta szansa trwa bardzo długo – raz opublikowany tekst będzie generował ruch co najmniej przez kilka kolejnych lat. To duża przewaga w porównaniu do postów w social mediach, które budzą zainteresowanie odbiorców zwykle przez dzień lub dwa.
Przykład? Spójrz na poniższe zestawienie – prezentuje ono wyniki wygenerowane przez 5 najczęściej odwiedzanych artykułów na moim blogu w ostatnim kwartale 2023 roku. Wszystkie teksty opublikowałem na blogu co najmniej rok wcześniej. W ciągu trzech miesięcy kilka „starych” artykułów dało niemal 2 tys. kliknięć z wyszukiwarki. Za ten sam efekt w Facebook Ads musiałbym zapłacić jednorazowo minimum 1800-2000 zł.
Odbierz pierwszy content plan za darmo!
Chcesz sprawdzić, jak wygląda współpraca w praktyce? Napisz do mnie, a przygotuję dla Ciebie pierwszy content plan zupełnie za darmo! W dokumencie znajdziesz:
- propozycję 3 tematów wraz z krótkim opisem,
- analizę fraz kluczowych dla zaproponowanych tematów,
- informacje dotyczące sposobu powstania i optymalizacji treści.
Skorzystaj z formularza na dole strony!
Kontakt
Wypełnij formularz zgłoszeniowy, aby dowiedzieć się więcej!