Blog firmowy jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi content marketingu. Nie są to puste słowa – jego efektywność potwierdzają liczne badania i raporty. Według analiz HubSpot firmy B2B aktywnie prowadzące blog pozyskują aż 67% więcej leadów. W przypadku firm B2C odsetek ten jest jeszcze większy i wynosi 88%.

Aby blog firmowy przynosił oczekiwane rezultaty, powinien być prowadzony w oparciu o przemyślaną strategię i z myślą o odbiorcach. Jak stworzyć content plan, który działa? Jak pisać teksty, które przynoszą zyski? Jak wykorzystać blog do pozycjonowania strony? Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas mojego szkolenia!

Dla kogo?

  • Właściciele firm, którzy chcą zwiększyć wiedzę na temat skuteczności działań content marketingowych.
  • Osoby odpowiedzialne za wzrost ruchu na stronie internetowej.
  • Pracownicy działów marketingu.
  • Copywriterzy i webwriterzy, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności z zakresu strategii content marketingowej.
  • Autorzy eksperckich i profesjonalnych blogów.

Czego się nauczysz?

  • Poznasz skuteczne zasady tworzenia strategii content marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem bloga firmowego.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności projektowania artykułów użytkowych.
  • Dowiesz się, jak znaleźć złoty środek między celami biznesowymi a potrzebami odbiorców.
  • Nauczysz się tworzyć teksty, które pokochają zarówno czytelnicy, jak i roboty Google’a.

Korzyści

Wzrost ruchu

Dobrze prowadzony blog jest jednym z elementów wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce.

Zwiększenie sprzedaży

Wartościowy content przyciągnie do Twojej marki odbiorców, którzy staną się klientami.

Przewaga

Dzięki strategicznemu podejściu zostawisz swoją konkurencję daleko w tyle.

Oszczędność czasu

Poznasz sprawdzone metody i narzędzia. Nie trać czasu na nieskuteczne rozwiązania!

To nie wszystko!

Otrzymasz ode mnie dodatkowe materiały przydatne w Twojej codziennej pracy:

  • Słowniczek najważniejszych pojęć z zakresu content marketingu i webwritingu.
  • Przejrzyste podsumowanie informacji ze szkolenia w formie e-booka. Znajdziesz w nim m.in. zasady webwritingu i formuły copywriterskie.
  • Szablon do stworzenia persony marketingowej.
  • Mini e-book z listą darmowych narzędzi niezbędnych w pracy copywritera i content managera.

Ebooki, które otrzymasz po szkoleniu

Stawiam na praktykę – tu i teraz

Część teoretyczną możesz zrealizować w dogodnym dla siebie momencie. Następnie w ramach indywidualnych konsultacji będziemy pracować nad strategią dla Twojej firmy. Jakie będą praktyczne efekty tych działań?

Cele i ich realizacja

Wspólnie wyznaczymy cele oraz sposoby ich realizacji przy pomocy bloga firmowego.

Content plan

Stworzysz content plan, który będzie podstawą działań marketingowych w Twojej firmie.

Strategia

Ustalimy najważniejsze elementy strategii komunikacji, która będzie podstawą Twoich działań.

Zaprojektuj artykuł

Jeśli po zajęciach napiszesz artykuł, możesz go ze mną skonsultować w dowolnym momencie.

Program szkolenia

1. Podstawy content marketingu
  • Czym jest content marketing?
  • Content marketing a copywriting
  • Blog firmowy i jego cele
2. Blog w strategii marketingowej marki
  • Czym są persony marketingowe i dlaczego warto je przygotować?
  • Badanie potrzeb odbiorców
  • Analiza konkurencji
  • Wyznaczanie celów i ich realizacja
  • Darmowe narzędzia wspomagające tworzenie strategii
3. O czym pisać na blogu?
  • Skąd czerpać inspiracje?
  • Rodzaje artykułów blogowych i ich cele
  • Evergreen content
4. Zasady projektowania artykułu blogowego
  • Zasady webwritingu
  • Śródtytuły. Kiedy stosować nagłówki H1, H2, H3?
  • Akapity – jak je projektować?
  • Zdjęcia i infografiki
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Wezwanie do działania (CTA)
  • Styl i język
  • Darmowe narzędzia wspomagające projektowanie artykułu
5. Jak stworzyć chwytliwy tytuł?
  • Ile tytułów powinien mieć mieć jeden wpis?
  • Tytuł a frazy kluczowe
  • Darmowe narzędzia wspomagające analizę fraz kluczowych
  • Formuły copywriterskie
  • Darmowe narzędzia wspomagające projektowanie tytułów
6. Dystrybucja i recykling treści
  • Publikacja i dystrybucja treści
  • Recykling treści – zasady, metody, błędy
  • Darmowe narzędzia wspomagające dystrybucję i recykling treści
7. Content plan i organizacja pracy
  • Jak napisać artykuł krok po kroku?
  • Czym jest content plan? Jak go przygotować?
  • Długofalowa strategia content marketingowa
  • Darmowe narzędzia wspomagające organizację pracy

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 649 zł (z VAT).

W pakiecie taniej

Cena pakietu szkoleń Skuteczny blog firmowy + Copywriting i webwriting dla freelancerów wynosi 1099 zł (z VAT). Oszczędzasz ok. 100 zł na jednym szkoleniu.

Z promocją win-win jeszcze taniej

Jeśli zdecydujesz się napisać artykuł na blog platformy szkoleniowej, łączny koszt zostanie obniżony o kolejne 150 zł. Za dwa szkolenia zapłacisz zatem 949 zł (z VAT).

Wstępny formularz

Jeśli masz pytania lub uwagi, to jest miejsce na nie. 😉
Podanie danych jest dobrowolne, ale wymagane do przetworzenia zapytania. Mam świadomość, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Daniel Opałka Treść.

W cenie szkolenia:

Dostęp do platformy e-learningowej (wideo, podcasty, quizy i testy).

Słownik najważniejszych pojęć z zakresu content marketingu i copywritingu.

E-book Skuteczny blog firmowy. Od idei do realizacji celów.

Zestawienie darmowych narzędzi wspierających content marketing.

Dodatkowe materiały szkoleniowe (m.in. karta szkolenia, szablon do stworzenia persony).

Konsultacja content planu i artykułu blogowego.

Udział w dodatkowych webinarach z zakresu marketingu.

Dostęp do grupy dla absolwentów szkolenia (wymiana doświadczeń, networking).

Kim jestem?

Cześć! Nazywam się Daniel Opałka i jestem marketerem z 5-letnim doświadczeniem. Swoją przygodę z działaniami promocyjnymi rozpocząłem jako manager krakowskiej klubokawiarni. Następnie pracowałem w agencji growth hackingowej i dziale marketingu firmy szkoleniowej.

W lipcu 2021 roku założyłem własną działalność, w ramach której współpracuję z agencjami marketingowymi i firmami w zakresie szeroko rozumianego content marketingu. Projektuję treści i pokazuję innym, jak to robić.

FAQ

Na jakim poziomie zaawansowania jest szkolenie?

Szkolenie skonstruowałem w taki sposób, by było ono interesujące i wartościowe zarówno dla początkujących, jak i nieco bardziej doświadczonych marketerów. Przede wszystkim jednak kieruję je do właścicieli małych firm, którzy chcą poznać tajniki content marketingu, by aktywnie uczestniczyć w tworzeniu strategii swojej marki.

Jaką formę ma szkolenie?

Właściwa część szkolenia ma formę e-learningu. Możesz zatem zrealizować materiał w wybranym przez Ciebie momencie. Konsultacje zadań odbywają się w formie online – mailowo i podczas telekonferencji. Dodatkowe webinary odbywają się online w czasie rzeczywistym.

Jak mogę dokonać płatności za szkolenie?

Informację na ten temat podam w późniejszym czasie. Aktualnie pracuję nad platformą e-learningową, która będzie oferowała różne formy płatności. Jest jednak możliwe, że przez pewien czas płatność za szkolenie będzie się odbywała na podstawie faktury proforma.

Czy otrzymam fakturę VAT?

Tak. Prowadzę własną działalność gospodarczą, więc mam możliwość wystawienia faktury VAT.

W jaki sposób mogę pobrać dodatkowe materiały?

Dodatkowe materiały (karta pracy, ebooki, słownik pojęć, szablony) są dostępne do pobrania na platformie szkoleniowej.

Kiedy platforma będzie gotowa?

Wstępny termin to ostatni tydzień kwietnia 2022 roku.