Advertorial jest tekstem reklamowym, który do złudzenia przypomina standardowy artykuł opublikowany w prasie tradycyjnej lub na stronie internetowej. Najczęściej ma formę eksperckiego poradnika, wywiadu lub rozbudowanego newsa o firmie.
Artykuły sponsorowane pełnią głównie funkcję wizerunkową – pozwalają dotrzeć z przekazem do potencjalnych odbiorców, czego efektem jest zwiększenie świadomości marki. Warto je zatem publikować w mediach branżowych, związanych tematycznie z działalnością firmy.
Artykuły sponsorowane – korzyści
Świadomość marki
W prosty sposób możesz dotrzeć do nowych odbiorców związanych z Twoją branżą.
Ekspercki wizerunek
Dzieląc się swoją wiedzą z czytelnikami, budujesz ekspercki wizerunek firmy i jej pracowników.
Zainteresowanie ofertą
Publikacje w mediach zwiększają zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami.
Jak będzie wyglądać nasza współpraca?
Ustalenie tematu
Po zapoznaniu się z briefem i Twoją firmą zaproponuję tematykę artykułu sponsorowanego wraz z krótkim streszczeniem jego treści.
Ustalenie formy tekstu
Artykuł ekspercki? A może wywiad? Wspólnie zastanowimy się, jaka forma treści będzie najciekawsza dla Twoich odbiorców.
Propozycja artykułu
Otrzymasz ode mnie gotowy tekst do akceptacji. Poprawki, które nie wynikają ze zmiany tematu lub formy tekstu, są darmowe.
Advertoriale – najpopularniejsze rodzaje
Artykuł ekspercki
Obiektywne i merytoryczne omówienie zagadnienia związanego z Twoją branżą. Czytelnik zdobywa praktyczną i wartościową wiedzę.
Wywiad
Rozmowa na temat Twojej branży lub firmy. Wywiad powinien być napisany naturalnym językiem z zachowaniem spójności i logiki pytań.
News
Artykuł stylizowany na news np. o marce, nowym produkcie lub zbliżającym się wydarzeniu. Może zawierać wypowiedzi przedstawiciela firmy.
Felieton
Tekst ekspercki, ale napisany w sposób subiektywny. Zawiera elementy oceny lub opinii. Pokazuje spojrzenie przedstawiciela firmy na wybrane zagadnienie.
Poznajmy się!
Cześć! Mam na imię Daniel i od 6 lat jestem związany z branżą marketingową. Zajmuję się tworzeniem wartościowych treści sprzedażowych i wizerunkowych.
Na co dzień współpracuję zarówno z klientami indywidualnymi, jak i agencjami marketingowymi. Mam na swoim koncie ponad 100 tekstów PR-owych – artykułów sponsorowanych, notek prasowych i wywiadów.
Formularz kontaktowy
Masz dodatkowe pytania? Chcesz poznać szczegółową ofertę? Napisz do mnie!
Każdy projekt wyceniam indywidualnie, biorąc pod uwagę m.in. tematykę, długość tekstów i zakres zadań. Dlatego będzie mi miło, jeśli opowiesz mi krótko o swojej firmie i oczekiwaniach wobec mnie.