Aż trudno w to uwierzyć, ale w 2023 roku LinkedIn będzie obchodził 20. urodziny! Początkowo strona służyła głównie do szukania pracy i nawiązywania kontaktów biznesowych. Dzisiaj jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych, a jego potencjał doceniają marketerzy na całym świecie.
Firmy mogą wykorzystać Linkedin do promocji swoich usług i produktów poprzez utworzenie strony i regularne publikowanie aktualizacji. Działa to podobnie jak w przypadku innych mediów społecznościowych – najbardziej standardowy post składa się ze zdjęcia, grafiki lub wideo oraz treści, którą można uzupełnić o hashtagi. I właśnie o hashtagach jest dzisiejszy artykuł!
Jak dodać hashtagi do posta?
Na początek szybka instrukcja dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z LinkedIn. Aby dodać hashtag do posta, możesz wybrać 1 z 3 sposobów:
- Wciśnij przycisk Dodaj hashtag.
- Wpisz hashtag ręcznie.
- Skorzystaj z automatycznych sugestii.
Ile hashtagów w jednym poście?
Tutaj bardzo łatwo o przesadę, o czym sam się przekonałem. Przyznam, że do pewnego momentu nie wiedziałem o jakichkolwiek zaleceniach co do liczby hashtagów i dodawałem ich sporo. To był błąd!
Co na ten temat mówią eksperci?
- Pete Devies, były dyrektor ds. zarządzania produktami w Linkedin, zaleca dodanie maksymalnie 3 hashtagów.
- Niektóre firmy (m.in. Hootsuite i Oktopost) rekomendują od 3 do 5 hashtagów.
Jak widzisz, działa to trochę inaczej na Instagramie. Pomimo że do posta możesz załączyć nawet kilkadziesiąt hashtagów, warto wybrać kilka najważniejszych i najlepiej oddających istotę omawianego tematu.
Jak wybrać hashtagi na LinkedIn?
Popularne czy niszowe?
Zasada jest podobna jak w przypadku Instagrama – warto unikać skrajności. Im bardziej popularny hashtag, tym większa konkurencja, a co za tym idzie – mniejsza szansa na to, że ktoś zobaczy Twój post. I w drugą stroną – bardzo niszowe hashtagi siłą rzeczy również nie przyniosą oczekiwanych efektów.
Niektórzy eksperci (linki w źródłach na końcu artykułu) sugerują, że złotym środkiem jest równoczesne stosowanie mniej i bardziej popularnych hashtagów.
Stosuj hashtagi w mianowniku
Oczywiste? Niekoniecznie! Część osób wplata hashtagi w treść posta, odmieniając je. Przykładowo: Dzisiaj post o #trendach w mediach społecznościowych. Jak zapewne się domyślasz, algorytmy LinkedIn niekoniecznie rozumieją, że autor posta chciał dotrzeć do osób szukających hashtagu #trendy.
Nawiązuj do wydarzeń i marek
Bierzesz udział w konferencji? Z pewnością jej organizatorzy stworzyli hashtag, dzięki któremu możesz zaznaczyć swoją obecność. Wydarzenia branżowe to świetny sposób na dotarcie do osób zainteresowanych tematyką, o której piszesz na swojej stronie firmowej.
Podobnie ze szkoleniami – pisząc post o udziale w szkoleniu lub zdobyciu certyfikatu, dodaj do niego hashtag z nazwą firmy szkoleniowej.
Zachowaj konsekwencję językową
Jeśli piszesz po polsku, stosuj polskie hashtagi, jeśli po angielsku – angielskie. Wtedy masz pewność, że nie dotrzesz ze swoimi postami do odpowiednich odbiorców.
Dodatkowe porady
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
- Hashtagi nie zastąpią treści posta. To tylko dodatek, który pomoże zwiększyć zasięg posta.
- Śledź trendy w branży. W każdym momencie może pojawić się nowy, charakterystyczny dla Twojej branży hashtag.
- Analizuj wyniki. Sprawdzaj na bieżąco, które hashtagi najlepiej działają u Ciebie.
- Nie stawiaj spacji po znaku #. Wtedy nie stworzysz hashtagu!
- Sprawdź literówki przed publikacją. Różnica między #binzes a #biznes jest dość istotna. 😉
Hashtagi obserwowane przez stronę firmową
Na koniec jeszcze jedna porada, z której warto skorzystać! Hashtagi możesz również dodać do swojej strony firmowej. Wprawdzie maksymalnie 3, ale to i tak coś. 😉 Dlaczego warto?
Pozwoli Ci to na komentowanie postów oznaczonych tym hashtagiem, co może wpłynąć na zwiększenie liczby obserwujących realnie zainteresowanych Twoimi usługami czy produktami. Poza tym podejrzysz, jakie posty z wybranej tematyki są angażujące i zdobywają najwięcej reakcji i komentarzy.
Jak dodać hashtagi do strony firmowej?
- Kliknij przycisk Edytuj stronę znajdujący się pod zdjęciem głównym.
- W wyskakującym oknie wybierz po lewej stronie Hashtagi.
- Dalej wszystko jest już jasne – po wpisaniu maksymalnie 3 hashtagów zapisz zmiany.
Podsumowanie
Hashtagi kojarzą się głównie z Instagramem i to chyba największa pułapka, która na Ciebie czeka. Pamiętaj zatem, że zasady obowiązujące na LinkedIn są nieco inne. Przede wszystkim nie warto stosować wielu hashtagów – 3 w zupełności wystarczą. Pamiętaj także, by hashtagi były powiązane z tematyką posta – dzięki temu Twój post zobaczą osoby zainteresowane konkretną tematyką.
Jeśli znasz dodatkowe tricki zwiększające skuteczność stosowania hashtagów na LinkedIn – koniecznie podziel się nimi w komentarzu! 😉
Źródła:
Eyal Katz – How to Use LinkedIn Hashtags
Katie Sehl – The Complete Guide to Using LinkedIn Hashtags
Potrzebujesz wsparcia w zakresie social mediów?
Sprawdź, jak mogę Ci pomóc!