Media społecznościowe się zmieniają, również pod kątem UX. Niektóre nowości są dla użytkowników korzystne, inne utrudniają im korzystanie z dostępnych zasobów. Przykładem jest skutecznie „ukryta” opcja zakładania strony firmowej na Facebooku. Gdzie jej szukać?

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Założenie strony firmowej na Facebooku trwa dosłownie pół minuty. Wystarczy, że przejdziesz na stronę główną portalu i wykonasz 3 proste kroki.

Krok 1. Z menu po lewej stronie wybierz zakładkę „Strony”. To jedna z opcji pojawiających się pod nazwą użytkownika. Możliwe, że aby ją znaleźć, musisz nacisnąć przycisk „Zobacz więcej”.

Krok 2. Wybierz z menu po lewej stronie opcję „Utwórz nową stronę”.

Krok 3. Wpisz nazwę strony i wybierz maksymalnie 3 kategorie, które będą odpowiadały jej tematyce. Aby zobaczyć dostępne kategorie, musisz wpisać w polu co najmniej 1 literę. Na tym etapie możesz również uzupełnić biogram – wystarczy kilka słów o Twojej firmie lub działalności. Następnie naciśnij przycisk „Utwórz stronę”.

To już prawie wszystko! Facebook poprosi Cię jeszcze o uzupełnienie pozostałych informacji oraz dodanie zdjęcia w tle i zdjęcia profilowego. Nie musisz jednak robić tego od razu. Zostanie Ci również zaproponowany szablon fanpage’a pasujący do rodzaju prowadzonej działalności (np. restauracji).

Nazwa strony – o czym musisz pamiętać?

Zgodnie z wytycznymi Mety, w nazwie strony nie mogą się znaleźć:

  • obelżywe słowa,
  • błędy gramatyczne (np. nieprawidłowe użycie wielkich liter),
  • symbole (np. ®),
  • zbędne znaki przestankowe,
  • słowa „Facebook” i „Meta”,
  • opisy i slogany.

Tyle teorii. Praktyka pokazuje, że firmy często uzupełniają nazwę fanpage’a o slogan lub krótki opis działalności. Niektórzy eksperci zalecają nawet, by po nazwie firmy wpisać rodzaj działalności (np. Kłębuszek – sklep z zabawkami dla kotów). Dzięki temu odbiorcy od razu widzą, czego dotyczy strona na Facebooku.

Jakie kategorie fanpage’a wybrać?

Wybór odpowiednich kategorii jest ważny z dwóch powodów. Po pierwsze, użytkownicy Facebooka z większym prawdopodobieństwem trafią na Twoją stronę, szukając konkretnych usług (np. sklepu z odzieżą dla kobiet). Po drugie, Facebook będzie rekomendował Twoją stronę osobom zainteresowanym jej tematyką, co zwiększa szansę na pozyskanie realnych obserwatorów. Staraj się zatem wybierać te kategorie, które najlepiej i najbardziej szczegółowo oddają istotę Twojej firmy (np. Restauracja z kuchnią chińską).

Potrzebujesz wsparcia w zakresie social mediów?

Sprawdź, jak mogę Ci pomóc!


Daniel Opałka

Od niemal 8 lat zajmuję się copywritingiem i content marketingiem. Swój pierwszy blog założyłem w 2007 roku, zupełnie się nie spodziewając, że pisaniem będę zarabiał na życie. Pracowałem w agencjach reklamowych i dziale marketingu firmy szkoleniowej, a po ukończeniu trzydziestki zdecydowałem się założyć własną działalność.