Media społecznościowe umożliwiają publikowanie różnych formatów postów, a przy pomocy każdego z nich możemy osiągnąć inne efekty. Mimo to zwykle decydujemy się na najbardziej klasyczne opcje: zdjęcia, filmy i linki. Ciekawym formatem posta – dostępnym wyłącznie na portalu LinkedIn – jest artykuł. Dlaczego warto się nim zainteresować?

Spis treści:

Artykuły na LinkedIn – czy warto?

Zadałem to pytanie nie bez powodu. W końcu po co publikować długie artykuły na LinkedIn, skoro można szybko napisać post?

Odpowiedź jest dość zawiła. Każda treść, którą publikujemy w social mediach, ma określoną długość życia (z ang. content lifespan). Oznacza to, że budzi ona zaangażowanie odbiorców przez pewien czas, zwykle bardzo krótki. W przypadku tradycyjnych postów czas ten wynosi około 2 dni. Potencjał artykułów na LinkedIn jest w tym zakresie zdecydowanie większy, ponieważ użytkownicy mogą na niego trafić dzięki wyszukiwarce, szukając konkretnych fraz. A to wydłuża czas zaangażowania odbiorców nawet o kilka miesięcy lub lat.

Po drugie, artykuł na LinkedIn pozwala osiągnąć także inny cel. Jeśli dodasz do niego link do swojej strony internetowej i odpowiednie wezwanie do działania (CTA), stworzysz dodatkową szansę na regularny ruch organiczny w witrynie.

Tyle tytułem wstępu, przejdźmy do konkretów.

Jak dodać artykuł na LinkedIn?

Sprawa jest prosta. Opcja dodawania artykułu wyświetla się od razu po przejściu na stronę firmową. Dla osób, które dopiero zaczęły swoją przygodę z LinkedIn, przygotowałem krótką instrukcję.

Dodawanie artykułu na LinkedIn krok po kroku:

Krok 1. Naciśnij przycisk Napisz artykuł, który znajduje się pod miejscem na publikację posta.

Krok 2. Dodaj zdjęcie główne. Sugerowane wymiary grafiki to 2000 x 600 pikseli – możesz zatem przygotować sobie szablon np. w Canvie.

Krok 3. W polu Nagłówek wpisz tytuł artykułu.

Krok 4. Pod nagłówkiem możesz zacząć tworzyć treść artykułu. Aby dodać śródtytuły, cytaty, linki lub pogrubienia, skorzystaj z menu publikacji.

Krok 5. Aby dodać zdjęcie, wideo, slajdu lub fragment kodu, naciśnij ikonę po lewej stronie panelu.

Po napisaniu artykułu wystarczy nacisnąć przycisk Opublikuj. Gotowe!

Gdzie są wersje robocze artykułów na LinkedIn?

LinkedIn stworzył tak nieintuicyjny panel, że zapewne wiele osób nie może się doszukać wersji roboczych swoich artykułów. Jak do nich dotrzeć?

Na początek kliknij przycisk Napisz artykuł – zupełnie jak w kroku 1 powyższej instrukcji. Następnie rozwiń opcję Menu publikacji, która znajduje się po lewej stronie. Znajdziesz tam zarówno wersje robocze swoich tekstów, jak i te, które zostały już opublikowane.

W jaki sposób pisać artykuły na LinkedIn?

Zasady „techniczne” dotyczące projektowania tekstu są takie same jak w przypadku bloga firmowego. Należy zatem unikać długich bloków treści i zadbać o to, by artykuł dobrze wyglądał – wtedy też dobrze będzie się go czytało. Jak to zrobić?

Najważniejsze zasady dotyczące artykułów na Linkedin:

  • stosuj śródtytuły (nagłówek 1, nagłówek 2) – ułatwi to odbiorcy odnalezienie się w tekście,
  • pogrubiaj najważniejsze frazy w tekście,
  • korzystaj z list i punktorów – to świetny sposób na zaprezentowanie treści,
  • zadbaj o dodatkowe elementy, np. przyciągające wzrok zdjęcie lub infografikę,
  • dorzuć w tekście link do swojej strony – podlinkuj go pod konkretną frazą, a nie sformułowaniem „kliknij tutaj”.

Ponadto pamiętaj, że użytkownicy LinkedIn uwielbiają, gdy:

  • piszesz wartościowe, eksperckie treści,
  • powołujesz się na dane i badania,
  • przytaczasz konkretne case studies,
  • Twoje porady można wykorzystać w praktyce,
  • treść artykułu daje pole do dyskusji, wymiany doświadczeń,
  • uwzględniasz w tekście elementy storytellingu (ale z umiarem – nie musisz opisywać całego dnia swojego dziecka, zanim dojdziesz do momentu, w którym zapyta Cię ono o to, jak osiągnąć sukces).

A o tym, co lubią wyszukiwarki, zwłaszcza po ostatniej aktualizacji Google, pisałem tutaj: trendy w copywritingu na 2023 rok.

Blog świeci pustkami?

Pomogę Ci wypełnić go wartościowym contentem!


Daniel Opałka

Od niemal 8 lat zajmuję się copywritingiem i content marketingiem. Swój pierwszy blog założyłem w 2007 roku, zupełnie się nie spodziewając, że pisaniem będę zarabiał na życie. Pracowałem w agencjach reklamowych i dziale marketingu firmy szkoleniowej, a po ukończeniu trzydziestki zdecydowałem się założyć własną działalność.