Aż trudno w to uwierzyć, ale LinkedIn dopiero niedawno wprowadził możliwość planowania postów. Wcześniej użytkownicy portalu musieli korzystać z narzędzi zewnętrznych, które w wersji darmowej miały bardzo ograniczone funkcjonalności. Nowa opcja z pewnością ułatwi życie specjalistom ds. social mediów, ale ma również swoje wady.

Jakie posty możesz zaplanować?

A skoro o wadach mowa, to zacznę od najważniejszej: LinkedIn umożliwia planowanie tylko niektórych typów postów. Niestety na liście brakuje niektórych angażujących form, choćby takich jak ankieta. Mimo wszystko i tak jest nieźle, co widać na poniższych listach.

Typy postów, które możesz zaplanować:

  • treść bez grafik,
  • zdjęcie (tylko jedno),
  • wideo,
  • prezentacja (plik PDF),
  • link do strony (wraz ze zmienionym zdjęciem i tytułem).

Typy postów, których NIE możesz zaplanować:

  • ankiety,
  • wydarzenia,
  • karuzele,
  • udostępnienia,
  • oferty pracy,
  • wiele zdjęć,
  • usługi.

Planowanie postów na LinkedIn

Możliwość zaplanowania postów dotyczy zarówno profili osobistych, jak i stron firmowych. Zasady działania są takie same, dlatego też przygotowałem jedną instrukcję. Co ważne, póki co planowanie nie jest dostępne na urządzeniach mobilnych – wszystkie działania musisz zatem wykonać na komputerze.

Jak zaplanować posty na LinkedIn?

1. Utwórz post. Poza treścią możesz dodać przykładowo link, grafikę, wideo lub prezentację.

2. Naciśnij ikonkę zegara, która znajduje się obok przycisku „Publikacja”.

3. Wybierz datę i godzinę publikacji. Następnie naciśnij przycisk „Dalej”.

4. Wszystko się zgadza? W takim razie naciśnij przycisk „Harmonogram”. Twój post został właśnie zaplanowany.

Gdzie znaleźć zaplanowane posty?

Informacja o zaplanowanych postach nie wyświetla się od razu na profilu. Aby przejrzeć harmonogram, należy nacisnąć ikonkę zegara (tak jak w punkcie 2 instrukcji), a następnie wybrać opcję „Wyświetl wszystkie zaplanowane publikacje”.

Niestety, zaplanowanej publikacji nie możesz już edytować. Jeśli chcesz wprowadzić zmiany, musisz usunąć post z harmonogramu i zaplanować go jeszcze raz. Możesz jednak zmienić termin publikacji – wystarczy, że wybierzesz ikonkę zegara przy konkretnym poście i ustawisz nową datę i godzinę.

Wskazówka. Aby skopiować treść publikacji, którą chcesz poprawić i ponownie zaplanować, wystarczy kliknąć w konkretny post z harmonogramu. Wtedy w okienku pojawi się jego pełna wersja, nie fragment.

Czy planowanie wpływa na zasięg?

Planowanie postów na LinkedIn na pewno jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą zachować pewną regularność działań, a bieżące obowiązki im na to nie pozwalają. Jednak naturalnie rodzi się pytanie, czy taka praktyka wpłynie na osiągane wyniki.

Nie ma konkretnej odpowiedzi na to pytanie. Nie ma również konkretnych case studies, które potwierdzałyby negatywny wpływ planowania postów na ich zasięgi. Te bowiem zależą od wielu czynników, a jednym z głównych jest zaangażowanie odbiorców. Jeśli większość reakcji i komentarzy pochodzi od pracowników firmy (np. tuż po opublikowaniu posta otrzymują oni link z prośbą o podbicie zasięgów), to naturalne jest, że wyniki zaplanowanych postów będą w takim przypadku słabsze.

Na swoich stronach nie zauważyłem jakichś znaczących spadków zasięgów w związku z planowaniem postów. Z kolei bardzo widoczne jest zróżnicowane zaangażowanie w zależności od rodzaju publikacji i jej tematyki. I właśnie na tych aspektach polecam się skupiać.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie social mediów?

Sprawdź, jak mogę Ci pomóc!


Daniel Opałka

Od niemal 8 lat zajmuję się copywritingiem i content marketingiem. Swój pierwszy blog założyłem w 2007 roku, zupełnie się nie spodziewając, że pisaniem będę zarabiał na życie. Pracowałem w agencjach reklamowych i dziale marketingu firmy szkoleniowej, a po ukończeniu trzydziestki zdecydowałem się założyć własną działalność.